Baños, Guaranda, Empiezo Stage - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu Baños, Guaranda, Empiezo Stage - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu

Baños, Guaranda, Empiezo Stage

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 Februari 2010 | Ecuador, Quito

Hola

Vorig weekend ben ik weggeweest. We wilden carnaval gaan vieren en blijkbaar is er in Quito niets te beleven. We hadden een paar dagen van tevoren gebeld om hostels te reserveren maar het was belachelijk duur, niet genoeg bedden voor elk of het was vol..
We hadden gehoord dat bij het plaatsje Baños een vulkaan al een tijdje actief is en dat vorige week dinsdagavond er lava uit de vulkaan kwam. Er was niets aan de hand, maar de mensen waren wel bang. Ik dacht wow dat wil ik wel van dichtbij zien.;)
Wij vrijdagavond met de bus naar Baños…zonder een slaapplek te hebben.
Wij komen daaraan en Lotte ziet geen vulkaan helaas:( maar toen we uit de bus stapte werden we meteen aangesproken door iemand. En konden we voor 5 dollar pp een kamer krijgen. Wij dit gedaan natuurlijk!

Daarna zijn we gaan stappen in Baños, was echt gezellig:D

Zaterdag hebben we langs een rivier gewandeld en over een enge wankelige brug bahhh…toch weer een angst overleefd(Wow wat is de natuur bij Baños mooi zeg)
Daarna zijn we met de bus naar Guaranda gegaan waar het echt carnaval werd gevierd. Het blijkt het leukste te zijn van Ecuador…
Ik had oude kleren aan, maar we wisten dat er met een soort verf en water zou worden gegooid dus jja…nou wij komen daaraan en worden al meteen nat gegooid.
Wij de menigte in, echt zoo grappig. Iedereen gooit met water, danst met elkaar en spuit met een soort schuim:D Ik kon het niet laten om ook zo’n bus te kopen…haha super lol. Van die mensen die denken ‘dat is een toerist laten we die pakken en niet verwachten dat ik er ook een heb’…heel leuk om mensen terug te pakken;)
Er waren een hoop kinderen die ons de hele tijd onder spoten… super leuk.. Ik was wel blij dat ik mijn zonnebril ophad anders zouden mijn ogen het niet overleefd hebben denk ik. Het vervelende was als het in je oor gespoten werd en dat gebeurde maar al te vaak:(

We waren later op de dag uitgeput en zijn op het balkon naar het feesten gaan kijken. We hebben niet meer mee gefeest, omdat het koud was en onze kleding zeiknat was…

De volgende ochtend zijn we ergens gaan eten en werden we wat niet de bedoeling was weer nat en onder het schuim gespoten..wel minder gelukkig want we waren er niet op gekleed. Er was een optocht maar die begon pas laat en we wilde richting huis. We hebben van 10.00 tot 12.45 gezocht naar een bus…echt een hel. Uiteindelijk hadden we er een richting Ambato..dat is een plaatsje waar ze ook carnaval vieren, maar daar mag niet met water worden gegooid. Heel toevallig kwamen we mooie wagens gemaakt van fruit en bloemen tegen. En daar werden we ook onder het schuim gespoten. Uiteindelijk waren we om 6 uur thuis..

Lieke heeft al weken last van een mierenplaag bij haar plafond en die moest ik dus gaan verwijderen met mijn kneedgom echt het was een ramp:( super veel mieren en ze bleven maar komen…Jullie weten hoe ik ben met insecten:P

Maandag zijn Lieke en ik samen naar een grote bioscoop hier in Quito geweest. Naar de film Valentine’s day. Was goed voor onze Spaans, omdat er Engels werd gesproken, maar met Spaanse ondertiteling. Het was een megazaal en de stoelen konden naar achteren zodat je kon liggen. Moeten ze in Nederland ook aanschaffen en dat voor 3 euro.

Woensdag hadden we onze eerste stagedag bij Casa de la niñez. We waren een beetje zenuwachtig vanwege de taal. Gelukkig ging dit redelijk. De vrouw die ons die dag begeleide sprak wat Engels, dus als we iets echt niet in het Spaans uitgelegd kregen konden we het in het Engels proberen. Wel hebben we vooral Spaans gepraat ook met de kinderen. Onze collega’s vinden het leuk om ons Spaans te leren, dus ga er vanuit dat, dat helemaal goed gaat komen. Wel merkten Lieke en ik al meteen dat we zelf heel veel initiatief moeten nemen. Als we alleen meelopen dan doen we zo goed als de hele dag niets. We zullen dus snel aan de slag moeten met activiteiten bedenken, maar dat vind ik ook super leuk!
Er werd ook aan ons gevraagd of wij de kinderen Engelse les willen geven, omdat zij dat niet zo goed kunnen.
We zijn afgelopen week ook de straat op te gaan en hebben uitleg gehad waar er veel kinderen werken(o.a. schoenpoetsen) en welke tijden etc. Ook zijn we naar een andere locatie geweest, daar stonden 2 tafels en een paar stoelen en de rest van de ruimte was leeg. Ook zijn we op huisbezoek geweest bij een paar kinderen, dan zie je ineens een hele andere kant van Quito. Dan denk je dat je bij een huis bent maar daar blijken heel veel mensen in te wonen. Een huis voor een gezin is gewoon een kamer met een fornuis en bed en veel rotzooi. Wat wel opvalt, is dat ze een tv hebben, ze hebben andere prioriteiten. Veel ouders werken van ’s ochtends tot ’s avonds en dan zijn de kinderen op zichzelf aangewezen. Als ze al naar school gaan moeten ze daar zelf zien te komen, ze moeten wassen en eten koken voor hun broertjes en zusjes.

Helaas ben ik mijn portemonnee verloren. Gelukkig was ik zo slim om er minder dan $2 in te stoppen, maar mijn verzekeringspasjes ben ik wel verloren en een ketting die ik van mama heb gekregen:( als dit het ergste is wat mij hier overkomt dan komt het helemaal goed!;)

Gisterenavond zijn Nelleke, Sterre, Lieke, Elise en ik gaan stappen in Quito, dat was even wennen, maar wel leuk.

Hasta Luego!


  • 20 Februari 2010 - 14:13

    Nina:

    aah klinkt weer super leuk! :d

    jammer van je portomonnee idd.

    En naar Valentine's day wil ik ook nog heen! in zo bios daar is volgens mij wel heeel releaxt haha!

  • 20 Februari 2010 - 14:26

    Ria:

    Hoi Lotte,
    wauw wat een mooie natuur. heb al zin om te komen. Heb je goed naar het meisje op de foto van jou (schuim)gekeken. Die wil je zo meenemen naar huis.
    Gezellige bende met jullie viertjes/vijfjes intussen
    xxx mama

  • 20 Februari 2010 - 18:49

    Ton:

    Hoi Lotte,

    Dolle boel, wel leuk af en toe afreageren.
    Want het zal ook wel flink werken worden.
    Mooie omgeving zeg,dat zie je hier niet.
    Ik hoop dat je een leuke stage krijgt.
    Houdoe

    Ton

  • 20 Februari 2010 - 19:03

    G En C:

    Hoi Lotte

    Wat een leuke avonturen.Jullie vermaken je goed zo te lezen en wat een schattige kinderen. We hopen dat het stage lopen ook goed bevalt en we wachten al weer op je volgende verhaal.
    Groetjes

  • 20 Februari 2010 - 21:08

    Kim Van Den Boer:

    Hallo le otter :P

    aah wat een gezelschap... jammer dat ik niet mee uit kon :( verdorie... ik zal snel een lot kopen deze week nog:P zodra salaris er is :P en als ik de jackpot heb ohhhh dan ben ik zo in ecuador ;)

    dikke kus
    je vriendinneetje ;)

  • 21 Februari 2010 - 13:53

    Thijs:

    ¡Hola! Lotte, ¿Cómo estás?

    De natuur ziet er zeker mooi uit, maar waar zijn de foto's van alle dieren daar??? Veel plezier met de kinderen bij je stage en zorg maar dat je ze zoveel mogelijk kan leren!!!
    Xjes

  • 21 Februari 2010 - 14:54

    Ad:

    We zien je genieten, carnaval, een prachtige natuur. De mensen zien er ook vriendelijk uit. Wat wil je nog meer? Mama en ik zien er naar uit om naar jou toe te gaan.

  • 21 Februari 2010 - 18:03

    Sabine:

    hee lotte,
    wat leuk allemaal weer om te lezen!! En toch lekker carnaval gevierd he! Jammer van je portemonnee meis, maar gelukkig dat er niet teveel inzat wel jammer van je kettingkje..
    En wat een super mooie natuur daar zeg! Ziet er echt geweldig uit! Wel stoer die brug, goed van je meid! kuss xx

  • 21 Februari 2010 - 20:05

    Antoon En Anja Van D:

    Hoi Lotte,

    Heel leuk die reisverslagen en foto's. Allereerst willen we jou bedanken voor jouw hulp met Lieke in het ziekenhuis. Hartstikke bedanklt ze boft maar met zo'n vriendin. Heel veel plezier en succes verder. groetjes Antoon en Anja van den Boer

  • 22 Februari 2010 - 11:01

    Jan En Karin:

    Hoi Lotte, weer (even) tijd genomen om je reisverslagen te lezen.
    Meiske, wat beleef jij veel daar en wat durf je allemaal. Die brug , doodeng. Maar weer schitterende fotos ,wat een mooie natuur en wat kleurrijk de bevolking daar. en avontuur om nooit te vergeten. Blijf schrijven en fotos , we blijven je volgen groetjes

  • 24 Februari 2010 - 07:54

    Lianne:

    Hoi Lotte, en leuk reisverslag. Je schrijft wel erg leuk en zo te zien aan de foto's heb je het goed naar je zin. Leker genieten meid dat heb je ook wel verdiend. Ben benieuwd hoe het verder met je spaans gaat. Veel Liefs Lianne

  • 26 Februari 2010 - 12:30

    Leny:

    hoi Lote
    alles goed met jou met ons wel
    tot horens en we volgen je wel weer met de foto's

  • 26 Februari 2010 - 13:28

    Ineke:

    Ha die Lotte
    Wat een leuke dingen maak je daar mee, wat een enge brug stoer van je hoor. Echt iets voor je moeder, haha.
    Wat fijn dat de begeleidster van je stage ook Engels spreekt, toch wel makkelijk. Leuke, kleurrijke foto's van de natuur en het carnaval.

  • 26 Februari 2010 - 16:48

    Sharon:

    hallo lotte

    oke wij hebben het gevonden hoe we op de hoogte kunnen blijven van jou mooie reis verslagen.
    ziet er allemaal heel erg mooi uit en heel erg goed wat jullie daar doen echte waar.

    gr sjoerd sharon sam en sil

  • 27 Februari 2010 - 14:30

    Oma Appels :

    Hoi Lotte. Oma Appels en Oma van der Voorn zijn nu hier om de site van Tomas eens te bekijken en dan kunnen we natuurlijk die van jou niet overslaan. Hele leuke foto's vooral van het carnaval. Het gaat je goet en heel veel groetjes en pas goed op je zelf. Ook namens Karin en Jan

  • 28 Februari 2010 - 23:46

    Gwenny Van Doremalen:

    Hi Lot!

    Kneedgum voor een mierennest?? Explain please, haha.
    Zorg dat je genoeg leuke tripjes maakt om ook te genieten van het land. Ik kan me voorstellen dat je stage best zwaar kan zijn. Hopelijk kunnen jullie een leuk project beginnen! Is de sfeer op je stage ook goed?
    Oeh en die bios klinkt goed!! Hier hebben ze blijkbaar ook een hele luxe bios, maar daar ben ik nog niet geweest. Is trouwens ook wel iets duurder hier dan 3 euro ;-)
    Sorry dat ik nog niet zoveel reacties op je site heb geplaatst. Ik heb veel moeite met het op de hoogte houden van al mijn familie en vrienden op mijn site + persoonlijk, zodat er weinig tijd over blijft voor andere dingen op het internet (ook door het tijdverschil). Maar nu zit ik op mijn stage, en kon ik even je verslag lezen en een reactie zetten.
    Meis, je hoort snel van me over je supervisie situatie.
    xx gwen

  • 01 Maart 2010 - 21:01

    Liza :

    Hoi Lotte,

    Hahaha wat schrijf jij grappig zeg, lig helemaal in een deuk!
    Veel succes.

    xxx Liza

  • 05 Maart 2010 - 16:41

    Claudette & Vincent:

    Hoi Lotte,

    Aan jouw verhalen te lezen heb je het goed naar je zin. Er komen door jouw verhalen weer leuke herinneringen bij ons naar boven. Ook wij zijn in Banos geweest en hebben de hangbrug ook getrotseerd. Heb je de banana-pancakes al op. Heeeeerlijk!
    Of heb je al genoten van de guinee big? Ook een heerlijke delicatesse, maar niet heus.

    Pas goed op jezelf.

    Groetjes,

    Claudette & Vincent

  • 07 Maart 2010 - 12:49

    Lobke:

    Heey Lotte

    Klinkt allemaal super leuk en het ziet er allemaal ook heel gezellig uit maar er zijn zo te horen wel veel problemen daar.

    Wel jammer van je portomonee en je ketting.

    Groetjes Ben, Marianne, Lobke en Bram
    Hou ons op de hoogte

  • 07 Maart 2010 - 20:07

    Leny:

    hoi Lotte wat kun jij leuk vertellen over wat je allemaal meemaakt daar wat jammer dat je het kettingkje van mama verloren bent maar ze komt zo en dan vraag je gewoon een nieuwe geintje
    bij ons is alles goed de groetjes van ons drieen en een dikke knuffel

    doei de buurtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 21990

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juni 2010

Ecuador

Landen bezocht: