De laatste loodjes wegen het zwaarst of niet? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu De laatste loodjes wegen het zwaarst of niet? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes wegen het zwaarst of niet?

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Juni 2010 | Ecuador, Quito

Nog 3 weken en ik kom weer naar Nederland:D
Ik ben het pinksterweekend met Floor naar Cuenca geweest. Vanuit daar zijn we naar de Inca ruïnes geweest. Het was klein en niet zo spectaculair, maar wel mooi om te zien. Daarna zijn we Cuenca ingegaan en hebben we daar gegeten. De volgende ochtend gingen we om 5 uur richting Loja om vanuit daar naar Vilcabamba te gaan. Dat is een dorpje waar de mensen boven de 100 worden door het goede klimaat. Helaas was er een feestdag dus hebben we niet veel oude mensen gezien. We zijn gaan mountainbiken wat ik nog nooit gedaan had. Dit was echt leuk. Daarna zijn we nog even gaan wandelen en terug naar Loja gegaan.
De volgende ochtend zijn we naar een nationaal park geweest waar we een toekan hebben gezien. Dat was echt een mooie vogel helaas konden we hier geen foto van maken.
Daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn terug gegaan naar Cuenca om te gaan eten en daarna met de bus naar Quito. Van Loja naar Quito was 15 uur, dus besloten wij een tussenstop te houden.

Afgelopen week heeft in het teken gestaan van school en stress. Nu is het afwachten op feedback van mijn onderzoek en die aanpassen en dan is het klaar.

Vrijdag kwamen Kim en Sangam aan, ik was blij om ze te zien.
De volgende ochtend zijn we naar Mindo gegaan. Daar zijn we gaan abseilen van een waterval. Ik vond het eng, maar wel heel gaaf om te doen. Helaas ging het niet altijd goed en ben ik een paar keer tegen de rotsen gebotst.
Zondag zijn we een watervallen tocht gaan doen. We hebben meer dan 5 uur gewandeld en helaas kwamen we een beest tegen die ik liever niet had gezien. Een vogelspin. Ik stond te shaken van angst. Gelukkig heb ik het overleefd en durfde ik erlangs te lopen. Het was een mooie tocht, maar wel vermoeiend.
Maandag zijn we naar de Cotopaxi(bijna 5900 meter hoog) geweest. Dit is de grootste actieve vulkaan ter wereld. We zijn die gaan beklimmen. Van 4500 meter gingen we naar de berghut op 4800 meter. Dit was een zware tocht waarbij ik ook gevallen ben. Na een kop warme chocolademelk en uitgerust te hebben wilden wij richting de sneeuw. Dit zou 40 minuten lopen zijn. We waren al zover, dat we ook echt verder wilden. We gingen verder naar 5000 meter hoogte. Kim en Sangam hebben me moeten helpen en ik was soms een beetje licht in mijn hoofd, maar ik heb het gehaald:D Ik ben super trots op mezelf..ik had dat niet verwacht. En ik zei dat ik in Ecuador een vulkaan wilden beklimmen en daar een sneeuwbal wilde gooien. En ja dat heb ik ook gedaan:D
Zonder Kim en Sangam had ik dit niet gered.

Nog even een weekje stressen en dan lekker naar de Galapagos. Kim gaat vandaag mee naar stage kijken. Morgenvroeg heb ik mijn eindgesprek. Nog 4 daagjes stage. Ik ga de kinderen op een locatie heel erg missen, omdat we echt een band op hebben gebouwd. Komende donderdag komen Mark en Norbert(onze begeleiders) eten als afscheid.

Nog eventjes en ik kom alweer terug. Ik ga hier eerst nog lekker genieten van mijn vakantie!!

Liefs Lotte

De foto´s volgen nog.

  • 01 Juni 2010 - 19:05

    C+g:

    Hoi Lotte

    Wat een avonturen en wat leuk dat je samen met Kim en Sangam nog wat leuke dingen hebt gedaan (doe ze de groetjes); Hopelijk wordt je stage goed beoordeeld en dan nog even vakantie en dan zit het er al op!! Snel toch!Heel veel plezier op de Galapagos eilanden; van je papa en mama hoorden we dat het daar heel mooi is.
    Geniet er dus van.

    Groetjes uit H'Beek

  • 01 Juni 2010 - 19:17

    Monique:

    Hoi Lotte,
    Geniet van je vakantie en de laatste loodjes! Je bent een geweldige ervaring rijker als je weer terug bent in ons kikkerlandje. Groetjes en voor over een paar weekjes: Goede reis naar huis!

  • 01 Juni 2010 - 20:46

    Mama:

    Hoi Lotte,
    superleuk wat je allemaal in een weekend hebt gedaan. Ik ben benieuwd naar de foto's Met ons had je niet zulke spannende dingen gedaan.
    Sukses met je laatste stage week en met het afscheid nemen van je kindjes
    xxx mama

  • 02 Juni 2010 - 07:53

    FIJN:

    Ha, Lotte,

    nog efkes en dan ben je er. En wat spannend allemaal, een vogelspin in de wilde natuur, een vulkaar, terwijl in de wereld elders vulkanen weer tot leven komen, rotsen die niet voor je opzij gaan maar waar je lekker tegen aan kunt knallen, oude feestvierende mensen die waarschijnlijk hun roes uitslapen.

    We hopen dat je stage je heeft gebracht wat je ervan verwacht had. Succes met de laatste loodjes en veel verdiend plezier op de Galapos.

    Nienke, Jelle, Inge en Frans

  • 02 Juni 2010 - 16:28

    Thijs:

    Straks herkennen we je niet meer terug! DE Lotte die helemaal nergens bang voor is!!! Nou ga je alle beesten op de Galapagos ook wel overwinnen he!? Veel plezier en groetjes aan Kim en Sangam!!

  • 02 Juni 2010 - 18:06

    Ineke:

    Ha Lotte
    Het lijkt me echt een supermooi land en wat maak je veel spannende dingen en dieren (o.a.die enge vogelspin) mee.
    Geniet van de tijd die je nog hebt en van Kim en Sangam en natuurlijk de Galapagos en tot gauw.

  • 09 Juni 2010 - 20:14

    Leny :

    ik zal blij zijn als ik je weer thuis zie komen ik wacht vol verwachting af tot de 23 Juni groetjes Leny

  • 10 Juni 2010 - 20:24

    Tanja:

    Die Lotte,
    ik zie je dingen doen die ik nooit van jou verwacht had. Wel keigoed van je want bij iemand die zich zo goed staande kan houden durf ik mijn kindjes met een gerust hart achter te laten. Ze kunnen niet wachten tot je weer eens op komt passen. tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 21984

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juni 2010

Ecuador

Landen bezocht: