Papa en Mama op bezoek 1 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu Papa en Mama op bezoek 1 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu

Papa en Mama op bezoek 1

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 April 2010 | Ecuador, Quito

Hola

Vrijdag 26 maart was het dan eindelijk zover. Ik ging mijn ouders weer zien na 2 maanden. Ik had al geregeld dat ik ’s ochtends stage kon lopen, zodat ik ze van het vliegveld op kon halen. Ik was super zenuwachtig de hele dag. Ik was natuurlijk veel te vroeg op het vliegveld. En ging in het restaurant zitten, waar ik ze zag landen. Ik zag ze door een raam langs lopen, maar zij hadden oog voor het vliegtuig waar ze mee waren gekomen aan de andere kant van de gang waarin zij liepen. Uiteindelijk zagen ze mij en dat was een raar moment, kan het niet beschrijven. Toen moest ik nog even wachten en daar waren ze eindelijk. Heel gek om mijn ouders hier te hebben, maar natuurlijk super leuk.
De volgende dag ben ik bij hun gaan ontbijten en zijn we naar het oude centrum geweest, waar we een bruiloft meemaakten echt leuk:D.
’s Avonds hebben we gezellig gegeten en nog wat gedronken. Zondag ben ik met hun naar het park geweest, waar ook een marktje was, daar hebben we rondgesnuffeld en natuurlijk veel gekocht;) Daarna zijn ze mee geweest naar de megamaxi. Dat is een supermarkt waar tante Lianne heel jaloers op is haha. Ze verkopen daar eten en voor de rest alles wat je maar kunt bedenken. Van tv’s tot gezelschapspelletjes. Voor mijn ouders was er een grote overgang tussen de armoede in het oude centrum en deze megashop. Ik ben er al wel aan gewend geraakt denk ik.
De volgende ochtend gingen mijn ouders naar de Galapagos dus moest ik weer afscheid nemen, wat niet makkelijk was. Het is zo fijn om ze om mij heen te hebben.
(Ik heb nu ook definitief de Galapagos geboekt van 5-10 juni ga ik een cruise doen met Lieke, echt super leuk maar belachelijk veel geld. Ben meteen weer arm;))

Die week heb ik voor school gewerkt en 2 dagen stage gelopen. Ik ben ook weer gaan salsadansen en ga dit nu elke week doen. Mis het fietsen, lopen en sporten heel erg hier. Ik denk dat als ik terug ben ik even een rondje ga fietsen haha:D
In verband met Pasen hadden wij don. en vrij. vrij. Vrijdag was het goede vrijdag en aangezien ze hier heel katholiek zijn was er een processie. Een processie is een tocht waarin mannen met kruizen en doornkransen op hun hoofd lopen en zichzelf slaan met zwepen(dezelfde lijdensweg als Jezus). Ook liepen er mannen in boetekleden. Dit zijn paarse pakken die lijken op pakken van de Klu-Klus Klan maar er helemaal niets mee te maken hebben!! Dit was heel apart om te zien, maar ook wel weer mooi. Het was een warme dag en ik had veel gedronken en toch voelde mijn mond droog. Hier moet je echt oppassen met je gezondheid.
Naderhand waren er nog 5 van ons(van de 10 Nederlanders in ons hostel) die wilden blijven, omdat er een kruisiging zou plaatsvinden. Na lang wachten en kou van de regen, bleek dit helemaal niet waar te zijn. Niet dat ik het leuk vind om daar naar te kijken, maar het leek mij wel bijzonder.
’s Avonds zijn wij met alle Nederlandse meiden hier gaan Barbecueën. Helaas deed hij het niet, maar het was gezellig en dat is het belangrijkste:D

Straks ga ik papa en mama weer halen en gaan we vanaf morgen een paar daagjes weg:D
Ik dacht ik schrijf alvast een nieuw verslag, want anders wordt de volgende wel heel erg lang.

Hasta Luego!

  • 03 April 2010 - 15:29

    Thijs:

    Doe ze de groetjes daar en zeg maar dat het er thuis wel netjes uit ziet!

  • 03 April 2010 - 16:21

    Kim Van Den Boer:

    heej lotje!!!! Whaa echt gaaf :P die pakken van die paarse gevalletjes ;) super grappis... HEEl veel plezier met je daagjes weg! ik heb net chaps en laarsjes gekocht voor mn verjaardag :D voor het paardrijden :D

    xxx

  • 03 April 2010 - 20:19

    C+g:

    Hoi Lotte

    Veel groetjes uit H'beek.
    Doe je papa en mama ook de groeten en maak er samen gezellige paasdagen van.

  • 05 April 2010 - 13:40

    Mabel:

    vond je mijn tekening mooi
    met mij gaat ook alles goed
    al die kindjes ik vind het maar niks ik vint het wel stoer wat je alemaal doet

  • 05 April 2010 - 19:10

    Leny:

    hoi luitjes
    zo te lezenheb je het goed naar je zin lekker toch
    we missen je wel hoor meid
    doe de groetjes aan Pa en Ma
    doei

  • 09 April 2010 - 11:12

    Kim:

    Ik heb je verhaal voorgelezen aan Oma A. Vond ze helemaal geweldig!
    X je Zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 21992

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juni 2010

Ecuador

Landen bezocht: