Pichincha y Canoa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu Pichincha y Canoa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu

Pichincha y Canoa

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

08 Maart 2010 | Ecuador, Quito

Hier weer een verslag.

Helaas heb ik het ziekenhuis hier al een keer van binnen mogen zien.
Lieke had een al een tijdje last van haar buik en het ging echt niet meer.
Ze moest aan het infuus voor vocht en had een infectie in haar buik, maar gelukkig is dit allemaal weer goed gekomen:D

Ik heb mijn eerste salsales gehad en het is echt super leuk. Je wordt hier gelijk meegesleurd en leert dus niet eerst de pasjes. Soms denk ik echt wat gaan we nu doen, maar dat maakt het ook weer leuk.
Ook ben ik weer naar de bios geweest haha;)..nu naar avatar 3d was echt een super mooie film.

We zijn ook alweer een tijdje bezig met stage en dit gaat met ups en downs. We hebben nog niet echt veel nuttigs gedaan. We hopen volgende week echt te kunnen beginnen met onze eigen dingen.
27 februari zijn we met de straatkinderen gaan voetballen, dit was echt super leuk.
Het blijft wel moeilijk om de kinderen te zien werken op straat.
Daarna zijn Nelleke, Sterre, Lieke, Elise en ik met een lokale tweeling wat gaan drinken. Elise kende hen via iemand uit Nederland, dus we wisten dat het betrouwbaar zou zijn.
Dit was erg gezellig. Helaas spraken hun ook Engels, dus geen Spaans kunnen oefenen. Daarna zijn Lieke, Elise en ik bij de MacDonalds gaan eten. Daar hadden we echt een keer zin in.

Over Spaans gesproken, dit valt flink tegen. Ik heb een cursus in Nederland gevolgd en 11 dagen hier les gehad, maar het blijft een struikelblok. Ik probeer wel te leren, muziek te luisteren en de krant te lezen, maar na een dag stage ben ik moe en heb ik meestal geen fut meer voor Spaans. Het gaat ook weer niet heel slecht, ik versta veel en begrijp het meeste wel. Alleen het zelf spreken is en blijft moeilijk. Maar ik blijf oefenen en ik kan me in ieder geval verstaanbaar maken.

Lieke en ik zijn ook nog naar de Pichincha geweest, dat is een vulkaan waar Quito tegenaan is gebouwd. We gingen met de kabelbaan naar boven en hebben daar nog een stuk gelopen en zijn te paard verder gegaan. Het is hier heel erg hoog waardoor er weinig zuurstof in de lucht zit. De vulkaan was nog hoger waardoor er nog minder zuurstof is. Het is sowieso al vermoeiend om te lopen en al helemaal om te klimmen.
Het was echt mooi om op een paard de natuur in te gaan.
Ik had al lang geen paard meer gereden, dus het was echt wennen voor mij. Toch vond ik het niet eng en kon ik de technieken nog toepassen:D

We zijn ook naar een marktje geweest in het park. Ik merk dat ik daar niet te vaak moet komen, want dan houd ik geen geld meer voor eten over haha.

Afgelopen week hebben we gewoon stage gelopen en donderdagavond zijn Elise, Lieke en ik met de nachtbus naar Canoa geweest. Dat is een klein plaatsje aan de kust waar de Nederlandse eigenaar van ons hostel ook een hostel heeft.
Dit was een super mooi hostel. We vertrokken donderdag om 12 uur en kwamen om 8 uur in Canoa aan. We moesten met de nachtbus(waar ik 5 stoelen achterin voor mezelf had:D) en om naar Canoa te komen moesten we met fiets/scootertaxi’s en een boot.
Het hostel lag op het strand echt heel erg mooi. Ook liepen er leguanen, krabben en andere beesten was echt leuk. Je kon er ook eten, dus dat was ideaal.
We hebben vrijdag de hele dag op strand gelegen. Het was de bedoeling dat ik ging surfen alleen ik had oorpijn van de bus(we gingen nl. van 2800 meter naar zeeniveau) en de golven waren echt krachtig.
Ik heb genoten van een kokosnoot en vooral veel geslapen. Helaas ben ik ondanks het goede insmeren en in de schaduw liggen super verbrand:(
’S avonds hebben we op het terras van ons hostel gezeten, daar waren we nogal populair bij de mannen. Echt zo irritant van die mensen die tegen je aan gaan praten, maar ook wel weer grappig en het is goed voor onze Spaans.
De volgende dag zijn we weer op het strand gaan liggen. Ik had me goed ingepakt en heb weer veel geslapen. Durfde ook niet meer de zee in, dus heb alleen maar gelegen. Lieke en Elise zijn gaan kayaken in de zee, dit was grappig om te zien.
’s Avonds hebben we bij ons hostel gegeten en ik heb genoten van een bananensplit, daar was ik echt aan toe haha. Daarna zijn we nog even het dorp in geweest en toen zijn we gaan kletsen en slapen.

De terugreis was iets minder prettig dan de heenreis. We hebben aan verschillende mensen gevraagd hoe laat de bus in Bahia naar Quito vertrekt en dat was om 9 uur ’s ochtends. Wij op aanraden van het personeel van het hostel om half 8 de bus, boot en taxi’s naar Bahia genomen. Uiteindelijk komen we daar tegen half 9 aan wordt er vertelt dat de tijden gewijzigd zijn. De bus vertrekt voortaan om 8 uur, net gemist dus:(
Een andere optie voor ons was om de bus naar Portoviejo te nemen, dat is een stad links onder Canoa. Wij 2 uur in de bus, komen we daaraan krijgen we te horen dat er geen bus naar Quito reed. Wel konden we naar een ander station in dat plaatsje en misschien dat daar wel een bus reed. Wij het risico natuurlijk genomen en de bus was net aan het wegrijden, maar werd speciaal voor ons tegengehouden.
Wij zijn uiteindelijk van half 8 ’s ochtends tot half 8 ’s avonds onderweg geweest:s wat een gedoe:(
Het was een topweekend! Ben nu wel op en ik ben het zand wel beu. Ik baal er goed van dat ik verbrand ben en ik hoef voorlopig niet naar het strand. Ik denk dat ik alleen nog strand zie als Lieke en ik in juni naar de Galapagos gaan:D

Helaas heb ik niet alle foto’s. Die van Elise ontbreken nog. Misschien zet ik die er later nog bij!

Liefs Lotte

  • 08 Maart 2010 - 19:37

    Mama:

    Hey Lotte,
    Wat ziet het er weer gezellig uit, super dat je weer paard hebt gereden. Nou zo in 'n strandstoel met een cocosdrankje maakt een hollander wel jaloers, mij in elk geval wel. Geniet vooral van de leuke dingen
    xxx mama

  • 08 Maart 2010 - 19:37

    Mama:

    Hey Lotte,
    Wat ziet het er weer gezellig uit, super dat je weer paard hebt gereden. Nou zo in 'n strandstoel met een cocosdrankje maakt een hollander wel jaloers, mij in elk geval wel. Geniet vooral van de leuke dingen
    xxx mama

  • 08 Maart 2010 - 20:03

    F I J N:

    Hola Lotte,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Zo te zien heeft de zon je goed te pakken gehad.
    Frans, Inge, Jelle, Nienke

  • 08 Maart 2010 - 20:49

    Papa:

    Het is wel genieten daar. Lekker doen. Ongetwijfeld komt de stage ook nog opgang, dat gaat wel lukken. Vooral nu ook mooie dingen zien van Ecuador

  • 08 Maart 2010 - 21:58

    C+g:

    Hoi Lotte

    Wat een leuk verslag. Je maakt wel spannende dingen mee; je komt straks met een dijk ervaring terug.Leuk hoor, geniet ervan.
    Groetjes van Guus en Carla

  • 09 Maart 2010 - 13:12

    Kim Vd Boer:

    heeej lotte!!!

    waaah die kokosnoot!!! dat wil ik ook... maar morgen is de trekking van de loterij :P ik heb eindcijfer 4 :P en ik ga winnnen ik weet het gewoon zeker :P
    en dan ben ik zo ook aan een kokosnoot... wouw als dat toch eens waar zou zijn:D

    xxx

  • 09 Maart 2010 - 14:04

    Ineke:

    Ha Lotte,
    Wat is het daar overal mooi bij de vulkaan en zeker het strand ziet er goed uit. Gister heeft het hier weer gesneeuwd en ´s/nachts vriest het ook nog steeds dus ik ben wel een beetje jaloers op die stoel op het strand met een kokosnoot in de zon. Jammer dat je zo verbrand bent. Pas je een beetje op met die knappe mannen daar !
    Geniet maar lekker.

  • 09 Maart 2010 - 15:21

    Jan En Karin:

    Wat maak jij daar veel mee, super gewoon maar was jij ook niet aan het stage lopen? Nee hoor, groot gelijk genieten is ook heel belangrijk. Het is wel komisch, jij daar flink verbrand en bij Tomas in Zweden,als een eskimo, is het superkoud, in jaren niet zoveel sneeuw gevallen als deze winter. Leuk om jullie heel verschillende belevenissen te volgen. We blijven je volgen, leuk trouwens, Malou een fysiotherapeute bij ons heeft ook stage gelopen waar jij nu bent en vroeg of ze jou reisverslagen ook mocht lezen, ze had heimwee. Leuk toch, nu groetjes en blijf berichtjes sturen doei

  • 09 Maart 2010 - 15:57

    Thijs:

    Wat een mooie plaatjes daar zeg. Je kunt daar wel genieten van de natuur! Leuk dat jullie er ook een beetje op uit gaan. Nu heb je de kans om zoveel mogelijk te zien en die moet je zeker grijpen! Met je stage komt het wel goed. Je moet geduld blijven houden en vergeet niet dat je daar met een andere cultuur te maken hebt. Daar moet je je aan aanpassen en besef dat de zaken daar anders lopen dan in NL. Als je daar rekening mee houdt dan komt het helemaal goed! Xjes


  • 09 Maart 2010 - 16:56

    Kim:

    Hoi hoi,
    Echt super leuk dat je in je vrije tijd zoveel onderneemt.... geniet daar van. En inderdaad flink verbrand.
    Doe gewoon je best op je stage dan komt het allemaal goed.. Spreek je snel. X Kim

  • 09 Maart 2010 - 19:25

    'Lianne:

    Jeetje, het lijkt wel vakantie op die foto's. Maar wat ben je verbrand zeg. Leuk paardrijden je durft meer dan ik. Ben nog steeds trots op je en vond het leuk om je vorige week gesproken te hebben. Heel veelliefs Lianne

  • 11 Maart 2010 - 11:13

    Jaap:

    HOi Lotje,

    Er valt genoeg te beleven daar zo te lezen/zien.

    Populair bij de mannen? Dus komt er straks wel een suarez mee terug.

    Oei, wel lelijk verbrand ja :(

    Zondag Ajax- PSV :o Ajax gaat misschien Stoch halen, van FC twente, die is goed.


  • 13 Maart 2010 - 19:49

    Leny:

    hoi Lotte wat een mooi en spannend reisverslag maar verder is alles goed met je ik heb gezien dat je goed rood zag hopelijk is dat nu weg het ga je goed verders
    groetjes van ons drietjes

  • 15 Maart 2010 - 21:34

    Liza :

    Ga zo door, hartstikke moedig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 21999

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juni 2010

Ecuador

Landen bezocht: