Dos Meses - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu Dos Meses - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu

Dos Meses

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Maart 2010 | Ecuador, Quito

In de afgelopen weken is er het een en ander gebeurd.
We kregen 2 weken geleden te horen dat we die week geen stage konden lopen. Dit omdat er workshops waren waar wij niet bij mochten zijn. Lieke en ik contact opgenomen met Norbert en wij zijn daar ook naartoe geweest. Meteen de stageopdrachten besproken en een oplossing voor onze problemen op stage.
We zijn die week bij Nelleke en Sterre op stage gaan kijken om te zien hoe het bij hun in zijn werk gaat en zijn naar een instelling voor verstandelijk gehandicapten jongeren geweest voor eventueel een vervangende stageplaats.
Gelukkig kregen we die vrijdag te horen dat we groen licht hadden voor onze stage bij onze instelling.:D Ons plan was goedgekeurd en we konden afgelopen week aan de slag. Wel moeten we elke week een gedetailleerd activiteitenplan maken, wat enorm veel tijd kost en dubbel omdat we deze ook in het Spaans moeten vertalen.
In Nederland moest ik zelf minder plannen maken. En ik maar denken in het buitenland zetten ze niets op papier. Blijkbaar wel dus!

Dat weekend zijn we naar ‘Mitad del Mundo’ geweest. Het park van het middelpunt van de aarde. Wat achteraf niet de evenaar blijkt te zijn. Ik vond er ook niets aan. In het museum hadden ze bijna niets en voor de rest waren het alleen maar souvenirwinkeltjes. We waren er dan ook zo weer weg. Ik ben het insectenhuis ingegaan en ik kon naar de dode megatorren en kakkerlakken kijken. Totdat ik in mijn ooghoek een harige mega spin zag, toen ben ik weggerend. Dat wordt nog wat in de jungle.

We hebben nu een week echt stage achter de rug. Maandag hebben we op Toctiuco(een arme locatie met alleen een lege ruimte met banken, een tafel en wat stoelen) naar een theater voorstelling gekeken. Dit was erg leuk en we hebben gelijk tikkertje en andere spelletjes met de kinderen gespeeld. Dinsdag zijn we op de andere locatie begonnen met maskers maken. De kinderen vonden dit geweldig. Lieke en ik hebben maskers getekend en de kinderen dit laten versieren met kleurtjes, glitters etc. Daarna hebben we ze uitgeknipt en er een touw aangemaakt. Donderdag hebben we dit bij Toctiuco gedaan. Ook hier vonden de kinderen het geweldig(de materialen hebben we gekocht van het geld dat Lieke en ik hebben ingezameld). Op een locatie zijn er foto’s gemaakt, mocht ik deze in handen krijgen zal ik er een op mijn site zetten.
Vrijdagmiddag zijn we weer naar Maria Clara geweest. Deze locatie ligt maarliefst 1,5 uur van ons hostel vandaan, dus moesten wij op tijd weg. :( het algemeen loop ik ’s middags stage, omdat de kinderen dan uit school zijn. Lieke en ik gaan waarschijnlijk 1 ochtend ook nog mee de markt op. Vrijdag hebben we met de kinderen geknutseld en daarna was het schminken. Ik had dit nog nooit gedaan en vroeg aan een van mijn collega’s waar zij dit had geleerd. Ze dacht dat ik zei dat ik het wilde leren, dus moest ik gaan zitten. Ik zat naast haar en zij begon een kindje te schminken als spiderman. Toen moest ik dat na doen bij een ander kind. Ik vond het doodeng, maar het was super leuk. Daarna heb ik nog een kat, een vampier en 2 vlinders getekend. En wel uit mezelf zonder voorbeeld. Ik wist niet dat ik het kon haha:D

Ook is er nieuws met betrekking tot mijn visum. Donderdag zijn we met Mark naar de migratiedienst geweest en hebben we de laatste dingen doorgenomen. Volgens die man moeten wij snel ons visum krijgen. Maandag gaan we langs met formulieren, foto’s, kopieën en de hele mikmak en dan moeten we onze paspoort inleveren en 180 dollar betalen:S Na een paar dagen zullen wij bericht krijgen dat we hem op kunnen halen eindelijk. Dan moet ons vliegticket nog worden omgeboekt. Hij staat nu op 26 april, maar dan wil ik nog niet naar huis.

Lieke en ik hebben ook weer besloten om opnieuw Spaanse les te gaan volgen. Op dinsdag 2 uur voor stage. We hebben dan met zijn 2en 1 docent. We merken namelijk dat het op stage heel moeilijk communiceren is. Dan vertelt een kind een heel verhaal en ik versta er alleen wat woorden van. Dat vind ik best wel sneu.


Afgelopen weekend zijn Lieke en ik naar het Nationaal park bij de Cotopaxi(een van de grootste vulkanen in Ecuador) geweest. We hebben daar gekampeerd bij een beekje. Joost de Nederlandse eigenaar van ons hostel heeft de tent, matjes en slaapzakken voor ons uit een van zijn andere hostels over laten brengen. Super lief!
We hadden blijkbaar ergens voor een stadje uit moeten stappen, maar dit wisten wij niet. Wij moesten toen vanaf een ander plaatsje terug. Uiteindelijk waren we bij de jeeps die je naar het park brengen. Dit koste maarliefst 10 dollar pp. We konden op een campingplek gaan staan, maar er was niemand en het was er niet zo mooi en de chauffeur vertelde dat er nog een andere plek was. Wij naar een meer met super mooi uitzicht op de Cotopaxi. En we hadden een plekje langs een beekje gevonden. Er stond een stuk terug: ‘verboden te kamperen’, maar dit was aangeraden door Joost. Wij wilden onze tent op gaan zetten bleken er geen stokken bij te zitten.
Wij hebben dit opgelost door de binnentent als onderzeil te gebruiken en daarop de matjes en slaapzakken en dan de buitentent als zeil eroverheen leggen. Aangezien de grond niet gelijk was konden we niet naast elkaar liggen. Waardoor we niet helemaal onder het zeil pasten. Ik lag er alleen met het bovenste deel van mijn lichaam onder. Helaas regende het ’s nachts dus was ik zeiknat:s.
Overdag zagen we dieren(wilde koeien, wilde paarden) en we wisten dat er beren rond konden lopen(wel zeldzaam). Wij in het donker proberen te slapen. Het was echt megadonker met super veel sterren echt heel mooi. We hoorden vele kikkers en opeens hoorden we geluid. Echt doodeng. Liek sprong meteen op en ik moest mee om te gaan kijken. Ik vond dit echt niets en we zagen ook niets. Een tijdje later hoorde ik zware adem en een soort van gesnurk. Ik zo ‘Liek ben jij dat’ zegt ze: ‘nee, ik dacht dat jij dat was’. Wij konden dus echt niet meer slapen. Ten eerste was het kou, regende het en we lagen scheef en gleden weg en dan al die enge geluiden.
Toen het eindelijk licht werd zag ik aan de andere kant van het meer en een heel stuk verder van ons vandaan koeien. Die waren het dus geweest. En wij maar denken dat ze bijna naast onze tent zaten. Het was een eng, maar supergaaf avontuur. Echt de moeite waard!

En vrijdag is het dan zover. Na 2 maanden zie ik mijn ouders weer:D Ben al zolang aan het aftellen en ik kan nu al helemaal niet meer wachten. Ik had pas een pakje van hun ontvangen met peperkoek en ander beleg voor op brood echt zo lief. En nu nemen ze weer een hoop Nederlandse lekkernijen voor mij mee. Ik mis dat zo erg. Als ik terug kom wil ik een frikandel van de frietboer haha. Ik verheug me er nu al op.
Ook is het nu zo goed als zeker dat mijn zus en haar vriend langs gaan komen:D
Ik heb gekozen voor de laatste week zodat ik met hun de jungle in kan gaan. Ik vind dat doodeng, maar vrees dat ik er spijt van krijg als ik niet doe. En met hun durf ik dat wel althans dat zeg ik nu.
Ook gaan Lieke en ik zo snel mogelijk de Galapagos boeken, want dat kunnen we natuurlijk niet overslaan!

Adios!
Lotte

  • 21 Maart 2010 - 22:36

    Mama:

    he Lotte,
    super om zo op stap te gaan. Je hebt meer lef dan je moeder. Je vertelde "hoe mooi het uitzicht was vanuit jullie tent" , dat zie je ook wel op de foto's.
    Fijn dat er eindenlijk wat duidelijkheid is rondom je stage en dat het ook wat leuker gaat worden. Nog vijf nachtjes slapen en we zien je weer, we zien er naar uit
    lieve groetjes en veel xxx Mama tot vrijdag

  • 22 Maart 2010 - 07:22

    Gwen:

    Hi Lot,

    wat een verhalen! Avonturier zeg, zo in een half tentje in het donker met hijgende dieren om je heen. Super spooky!

    Goed dat je weer Spaanse les gaat volgen. Hoe beter je de taal kent, hoe meer je je 'thuis' kan voelen denk ik :D
    Good luck daarmee.

    Ben benieuwd naar je volgende verhalen, en een super leuke tijd met je ouders gewenst!!

    xx gwen

  • 22 Maart 2010 - 09:15

    F I J N:

    Hola Lotte,

    Nou dat klinkt allemaal super spannend. Wat een avontuur.! Dat pakken ze je in ieder geval niet meer af. Blijkbaar heb je het naar je zin, als je 26 april nog NIET naar huis wil!!!
    Leuk dat papa en mama komen. Maak er een leuke tijd van! groetjes Frans, Inge, Jelle en Nienke.

  • 22 Maart 2010 - 09:19

    Nina:

    Lotte!! :d
    hier toch nog wat andere dingen erbij dan in je mailtje!
    Je ouders komen vrijdag dus al, super leuk zal dat wel zijn!
    En dat je zus en haar vriend ook nog langskomen en dat je dan de jungle ingaat is echt cool! jaah je moet echt de jungle in, ook al is het mssn beeetje eng. Zo overwin je wel je angsten ;)
    Adios xx

  • 22 Maart 2010 - 14:05

    Kim Vd Boer:

    hahahahahha wat een geweldig avontuurtje heb je daar meegemaakt :P ik zie jouw al helemaal gillen :P omdat er een koetje loopt hahahahha

    dikke kus

  • 22 Maart 2010 - 14:23

    Thijs:

    Hey zusje,

    Jij bent goed bezig daar zeg! Misschien een tip voor de volgende keer: Je kunt ook takken gebruiken als tentstok.... dan was je misschien niet zo nat geworden! Erg mooie foto's trouwens! Veel plezier!!!

  • 22 Maart 2010 - 17:42

    Kim:

    Hoi hoi,

    Bereid je maar alvast voor op de jungle!! Dan kom je waarschijnlijk iets anders tegen dan een paar koeien!
    Veel plezier met de creativiteit op je stage. Tot snel!

    X Kim

  • 28 Maart 2010 - 11:10

    Ton En Inez:

    Hoi Lotte,

    Als ik zo hoor wat jullie meemaken, petje af hoor. Wel mooi dat je stage goed vorm gaat krijgen en ook je visum eindelijk geregeld kan worden. Ad en Ria zijn goed aangekomen hoorde ik van Kim, al gaat zo,n lange reis je niet in koude kleren zitten.
    Geniet er maar lekker van en doe ze de groeten.

  • 28 Maart 2010 - 18:58

    Leny:

    ik lees hier in je reisverslag dat papa en mama goed zijn aangekomen ben je blij ze weer te zien ik denk het wel lotte wat maak jij een leuk reis verslag zo te lezen gaat het nu wel wat beter met de stage en hebben jij en lieke veel plezier nou de groeten aan allen die nu bij jou zijn
    doei en een dikke knuffel van de kanariepiet en van ons ook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 21995

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juni 2010

Ecuador

Landen bezocht: