... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu ... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu

...

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Mei 2010 | Ecuador, Quito

¡Hola!

Het is al weer even geleden dat ik een berichtje heb geplaatst. Nadat mijn ouders hier weg zijn gegaan heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik zou wel een weekend weg zijn geweest, maar toen ben ik ziek geworden.
Ik heb de laatste tijd veel voor school gewerkt(dat moet helaas ook gebeuren). Ook hebben we de jungle vastgelegd. De laatste week ga ik met Kim, Sangam en 6 huisgenoten naar de jungle.
Nu we met zijn tienen zijn merk ik dat het echt druk is in huis. Aan de ene kant is dat super gezellig, maar aan je rust kom je niet echt.
’s Avonds doen we regelmatig een spelletje. Ook is er in de tussentijd nog een 11e Nederland bijgekomen.

Vorige week ben ik met een paar meiden naar hun dansles gaan kijken en daarna was het ladies night. Dat is hier super gezellig.
Die donderdag kwamen de tweeling eten.
En vrijdag was het ….jawel hier vieren ze het ook..’Koninginnedag’. ’s Avonds was er een feest voor alle Nederlanders in Quito en hun families.
Het viel op het begin een beetje tegen. We dachten gratis drinken te krijgen, maar dit was niet het geval. En wij hadden allemaal niet veel geld bij ons. Wel kregen we kaas, saucijzenbroodjes en bitterballen:D Hier waren we echt aan toe. Verder heb ik gewoon voor school gewerkt.

Momenteel zijn er veel ouders en zusjes hier van huisgenoten, dus het is wat rustiger in het hostel. Gisteren ben ik met Lieke’s ouders, zusje en de vriend van haar zusje uiteten geweest bij de Mexicaan. Het eten was heerlijk. Ook hadden haar ouders spullen van mijn ouders meegenomen, zoals heerlijke Nederlandse chocola, hagelslag en peperkoek. Normaal eten dus.
Vandaag en vrijdag loop ik alleen stage, omdat Lieke bij haar ouders is. Dit zal wel even wennen zijn.

De laatste tijd gebeuren er allemaal vreemde dingen in Quito. De afgelopen tijd zijn er veel demonstraties waarvan de laatste week bijna elke dag. De demonstraties zijn vlak bij ons huis, maar veel last hebben we er niet van. Tot gisteren. We weten niet wat er aan de hand was, maar er rende mensen op straat en er liepen mensen met stenen en brandend hout. Wij hebben aan een aantal mensen gevraagd wat er gebeurde, maar niemand wilde ons antwoord geven. Hopelijk blijft het hierbij en loopt het niet verder uit de hand.

Nog 3,5 week en dan is Kim hier:D Ik kan niet wachten tot ze deze kant op komt. Nu er zussen zijn van huisgenootjes heb ik er al helemaal zin in. Ik heb in ieder geval kunnen regelen dat ze in mijn hostel kan blijven slapen.

Ciao Lotte



  • 05 Mei 2010 - 16:12

    Thijs:

    Hey Lotte!

    Doe je wel een beetje voorzichtig daar!? Niet mee gaan demonstreren he...! Leuk dat jullie de jungle in gaan! Hopelijk kom je veel beesten tegen!!! Eerst nog veel succes met je laatste weken stage! x

  • 05 Mei 2010 - 16:56

    Papa:

    Hé, eindelijk weer eens een bericht van jou op waarbenjij.nu
    Mama is momenteel werken, die reageert wel later. Misschien dat Norbert kan uitleggen wat er precies aan de hand is vanwege al die demonstraties. Het gaat snel jouw verblijf in Ecuador. Kim komt binnenkort en daarna sluit je zo ongeveer je stage af.

  • 05 Mei 2010 - 21:03

    G+C:

    Hoi Lotte

    Dat was lang geleden, we waren benieuwd hoe het met je ging, want het begint al af te korten. Nog 49 dagen en dan kom je al weer terug.
    Wat verrassend dat ze daar ook Koninginnedag vieren.
    Nog veel succes met je stage en tot horens

    Groet
    Guus en Carla

  • 06 Mei 2010 - 09:10

    Kim Vd Boer:

    heej lotje!!!

    Je komt bijna terug!!!!!!!

    JEEJJ

  • 06 Mei 2010 - 17:14

    Mama:

    hoi Lotte,
    Wat gezellig met al die meiden daar.
    Fijn he, over 3 weken komen Kim en Sangam. Het gaat nu echt korten. Dus nog even hard al je stageopdrachten afwerken en dan nog even lekker op vakantie en dan ...
    dikke xxx mama

  • 08 Mei 2010 - 14:35

    FIJN:

    Dag Lotte, het lijkt wel of je meer de collega meiden bezig moet houden, als ik al die foto's zie. Hoop dat je ook niet te veel last krijgt van die demonstraties. Hoop dat je ondanks alles voldoening in je stage vindt. Wie weet wat hier na nog volgt. Succes de komende weken. En natuurlijk ook nog veel plezier me je zusje. Groetjes,
    Nienke, Jelle, Inge en Frans

  • 08 Mei 2010 - 18:30

    Buurvrouw:

    het is weer leuk geschreven Lotte houd moed meid de tijd die vliegt doei en een dikke knuffel van ons drieen

  • 09 Mei 2010 - 19:51

    Ton En Inez:

    Hoi Lotte,

    Het begint zo'n beetje te korten wat gaat dat snel zeg. Ik hoop dat je strakjes met een tevreden gevoel kunt terugkijken. Over niet al te lange tijd samen met Kim en Sangram gezellige dingen doen vanzelf dat je daar naar uitkijkt.
    Laat de demonstraties maar aan je voorbij gaan.
    Wel spannend natuurlijk.
    groetjes

    Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 21984

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juni 2010

Ecuador

Landen bezocht: