Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu

Quito

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Januari 2010 | Ecuador, Quito

Daar zit ik dan achter de computer in Ecuador. Bijkomen van een vervelden reis.
Lieke en ik gingen gisteren inchecken in Belgie en daar begon de ellende:(
We moesten onze ticket omboeken naar eind april anders mochten we niet meevliegen. Wij hebben geen visum kunnen regelen en dat betekent dat ik hier een stempel heb gekregen voor 90 dagen, maar je moet ook een vliegticket hebben waarbij de vertrekdatum 90 dagen is.
Dat heeft ons dus geld gekost en wij moeten dit straks ook weer omboeken.

Of dat nog niet alles was mochten we ivm aangescherpte veiligheidsmaatregelen maar 1 stuk handbagage meenemen. Wij onze laptop in onze handbagage gefrot en nu is die van beschadigd:(
Ook hebben we een verhaal op moeten hangen omdat ze ons een paar keer gingen ondervragen, wat wij gaan doen en hoe we aan het geld komen etc. Dit is zo niets voor mij ik voel me net een crimineel.
Dit was alles behalve een leuk begin. Hopelijk is dit het ergste dan komt het wel goed.

Om half 6 vannochtend jullie tijd landen we in Quito na 19,5 onderweg zijn. Gelukkig stond Marc ons al op te wachten en bracht hij ons naar het hostel. Wat er echt super uitziet. De toiletten en douchen zijn schoon en mijn kamer is super schattig. Zit bij een soort binnenpleintje. Het uitzicht is ook geweldig mooie hoge bergen echt super gaaf.:D

Wel heb ik last van de hoogte ben misselijk en heb hoofdpijn. Toen ik aankwam ging ik mijn koffer uitpakken, maar daar werd ik helemaal duizelig van. Ik moet dus rustig aan doen.
Maar het is hier super lekker weer lekker zonnetje:D Heb me al ingesmeerd en buiten de schaduw kun je in je t-shirt lopen:D
Ik heb al foto´s gemaakt maar zit nu achter een computer zonder usb poort. Er zijn hier wel computers met, dus de foto´s komen er nog een x aan.

Mama ik denk niet dat jij het hier leuk gaat vinden haha het is hier super hoog en de weg van mijn hostel is niet normaal steil. Is moeilijk met het zuurstofgebrek om dat te klimmen maar wel goed voor mijn been;)

Over ruim een uur komt Marc ons halen en gaan we de stad verkennen ben benieuwd. Ik dacht typ ff alvast een berichtje want ik was al om 7 uur wakker dan is het al een uur licht hier.

Liefs Lotte

  • 26 Januari 2010 - 15:18

    Adrienne:

    Jeeej, je bent er!
    Wat een reis! MAar idd, als dit het ergste is, kan het alleen nog maar meevallen:)
    Heeel erg veel plezier en succes, ben benieuwd naar al je verhalen!
    kus

  • 26 Januari 2010 - 16:01

    Gwenny Van Doremalen:

    Hee Lot,
    wat een verschrikkelijk vervelend begin zeg! Maar zoals je al zegt, hopelijk blijft het hierbij, en dan is het nog wel te overzien.
    Over hoeveel dagen begint je stage? Hopelijk heb je genoeg tijd om eerst op je gemak te acclimatiseren.
    Veel plezier zometeen in de stad!!
    xx gwen

  • 26 Januari 2010 - 16:46

    Isabelle:

    Hee Lotte!

    Jeetje zeg, het zit niet mee! Hopelijk verlopen komende dagen beter! Succes, en veel plezier! x

  • 26 Januari 2010 - 17:45

    Kim Vd Boer:

    heej lievy!!!!!!!
    Wow wat een overheerlijke reis heb jij gehad zeg... verschrikkelijk :P IK mis je nu al niet normaal erug! En ik moet nog zoo lang wachten tot je terug bent :'( snik snik... maar zo te horen is het er verder wel super gaaf! ik wil snel foto s zien hoor ;)

    groetjes.. je liefste vriendinnetje! p.s. heb je al naar mn kadeau gekeken

  • 26 Januari 2010 - 18:55

    Mama:

    Was wel spannend bij jullie vertrek, maar ik ben erg trots op je dat je zo rustig bleef.Fijn dat je nieuwe kamer er leuk uitziet. Ben ook wel een beetje jaloers op het lekkere weer, maar niet op het uitzicht. Fijn dat we zo snel al wat van je horen Met Lieke alles goed?

  • 26 Januari 2010 - 19:03

    Papa:

    Het was wel spannend gisteren in Brussel,hé?
    Gelukkig goed afgelopen En zo zie je maar, niet in paniek raken en dan kunnen jullie het zelf best samen regelen.
    Fijn om te horen dat de accomodatie daar prima in orde is. (Kun je voor ons daar op 26 maart a.s. ook een kamer regelen?) Houd jullie taai maar heb ook plezier.

  • 27 Januari 2010 - 09:35

    Astrid, Petra, Karen:

    Hoi Lotte

    Dat was een vervelend begin maar gelukkig ben je goed aangekomen.
    We wensen je een leuke en leerzame tijd daar!!!

    Groetjes

  • 27 Januari 2010 - 17:49

    Kim:

    Hey zussie,
    Slecht begin, maar volgens mij alleen maar leuke dingen in het vooruitzicht. Zo te horen wel een beetje jou weersomstandigheden en hopelijk wen je snel aan het hoogteverschil.
    Alvast succes met je Spaans! heb je het al nodig gehad?
    X Kim

  • 27 Januari 2010 - 20:03

    G En C:

    Hoi Lotte

    Wat een gedoe zeg, maar wat knap dat je zo rustig bleef.
    Het komt wel goed met jullie! Succes met je spaanse les en geniet van alles

    Groetjes van ons

  • 27 Januari 2010 - 21:40

    Diede :

    Lotte!
    Wat gekkk dat jij nu al daar zit!
    Wel lastig van de lange reis, maar ik denk dat je nu alweer zoveel indrukken op hebt gedaan, dat je dat alweer bijna vergeten bent;) ofniet?
    Het zal wel wennen zijn denk ik! Alles is daar anders.. Alleen al de lucht die je inademt en de geuren? Ofniet? Dat had ik in elk geval wel heel erg toen wij een maand in Midden Amerika waren.
    Ecuador.. ikmoet nogsteeds elke keer aan dat lied van Sash denken van heel lang geleden:P zal m eens op je hyves zetten:P of ken je hem al? haha
    Nou.. Lekker belangrijk denkt Lotte hahaha
    jij hebt nu wel andere dingen te doen/zien/ontdekken dan n beetje kansloos op hyves zitten;)
    Heb je al een poging Spaans gedaan?;)
    Wel errrrg fijn dat je een gezellig kamertje hebt. Echt fijn als je je gewoon ef terug wil trekken..
    Nou ik ga je zekerweten volgens hierzo en ben benieuwd naar je volgende avontuurtjes!
    Heel veel succes en relaaaaaaaaaax

    Liefs je schoonzus:P

  • 28 Januari 2010 - 12:43

    F I J N:

    Hola Lotte,

    wat een avontuur!. Al het begin is moeilijk. Ja, dat hoogteverschil is wat. Maar ook dat went wel weer naar mate je er langer bent. Geniet maar van alles en doe mooie indrukken op. We zien je foto's wel langs komen.

    Hoe gaat het met Spaans?

    groetjes Frans, Inge, Jelle en Nienke

  • 28 Januari 2010 - 12:51

    Nina:

    Zooo Lotte, wat een verhaal heb je al meegemaakt! klinkt niet echt heel goed trouwens. Nadat je ff gewend bent, komt alles vast wel goed!
    ik hou je snel op de hoogte, maar heb heel de dag nog niets gedaan qua stage, omdat eerst de printer geinstalleerd moest worden en daarna hadden we een praatje.Was echt moeilijk om daarbij wakker te blijven, aangezien ik gistere was gaan stappe, niet erg slim dus.
    Spreek je!
    Veel succes & plezier verder!

    Adios x

  • 29 Januari 2010 - 16:27

    Lobke:

    heey allerliefste nicht van me,

    Je krijgt de groetjes van ons hier thuis XD.
    Ik wens je heel veel sterkte, geluk en plezier.

    xxx Lobke

  • 30 Januari 2010 - 19:49

    Buurvrouw Leny:

    hoi meisje watvervelend dat de start zo moeilijk is gegaan maar hopelijk maakt alles weer goed met je mooie kamer hou je goed he meid tot horens
    een hele dikke knuffel van ons alle drie

  • 21 Februari 2010 - 19:21

    Tanja:

    Hoi Lotte, Ik denk ik zal eens kijken hoe het met Lotte is. Nou volgens mij gaat het wel goed. ziet er allemaal gezellig uit. maar nu moet je echt aan de slag. Dit lukt je vast ook.
    leuk om je verslagen te lezen en foto's te kijken. nou nog veel plezier en niet teveel naar de mannen kijken daar want anders blijf je daar nog plakken en hoe moet het dan met oppassen? Ha,ha, wat een geweldige foto van die kindjes met dat varkentje of is het een hondje? Nou groetjes van ons. Toine Tanja Jasmijn en Mabel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 21996

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juni 2010

Ecuador

Landen bezocht: