Alweer < een week in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu Alweer < een week in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu

Alweer < een week in Quito

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 Februari 2010 | Ecuador, Quito

¡Hola familia!
Que tal?
Ik ben hier alweer meer dan een week. Ben al over de helft met Spaanse les dus dat is heerlijk:D
Tot en met dinsdag heb ik nog les en dan is het afbouwen...en 4 dagen carnaval hier:D 17 februari begin ik met mijn stage:D Morgen gaan Lieke en ik kijken met Norbert samen. Ben benieuwd;)

Het weer is hier heerlijk het is zo´n 26 graden en het heeft nog steeds niet echt geregend. Het water begint op te raken dus hopelijk gaat het snel regenen.

Afgelopen weekend zijn Lieke en ik naar een park hier in de buurt geweest. Daar hebben we in de zo´n gelezen en gekeken naar kinderen die aan het voetballen zijn. Zondag kwam Sterre een meisje uit Den Bosch en toen zijn we naar het oude centrum geweest. Ik vond het tegenvallen en het is er ook niet super veilig. We liepen door een straat wat vroeger de onveiligste straat van Quito was en nu de veiligste heel apart...

Oma A. ik ben er een kerk binnengeweest wat van binnen helemaal van goud was. Helaas kon ik er geen kaarsje aansteken omdat in dat gedeelte een keer brand geweest is. Maar ik heb er wel een mooie foto van gemaakt voor u!

Voor de rest bestaan de dagen uit Spaanse les, huiswerk en boodschappen doen. Gisteren zijn we met Tomas een van de docenten naar de markt geweest om de groente en fruitsoorten te leren kennen super leuk en kreeg er echt honger van haha;)
Hij vroeg aan ons wat onze lievelingskleur rozen waren en toen kregen we een bosje van hem super lief! heb er een foto van gemaakt.
´S middags zijn we met de leraren van onze school gaan voetballen was echt super grappig..hoewel ze wel egoistisch waren maar dat is de cultuur hier.

Morgen hebben we een gesprek met Norbert over onze stage en gaan we daar langs. Heel erg spannend. Ook gaan we morgen contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij om een poging te doen om ons geld terug te krijgen voor de omboeking ben benieuwd:S

Zaterdag gaan we naar Otavalo. Daar is een groote markt waar ze heel veel spullen verkopen ben benieuwd.

Ik vind het echt super leuk om reacties te krijgen en hopelijk gaat het allemaal goed met iedereen!!!

Ciao!

  • 03 Februari 2010 - 20:37

    Mama:

    olla Lotte
    wat een voetbalster ben jij Je kunt zo de plaats van Suarez overnemen. En wat een heerlijke hangmat. Ik ga ook op zoek van een hostel met een hangmat bij een temp van 26 gr. Heb nu al zin om te komen. xxx mama
    ps vergeten een tekstje te maken bij de foto's?

  • 03 Februari 2010 - 20:54

    F I J N:

    Hola Lotte,
    Jelle volgt ook Spaanse les, dus wanneer jij thuiskomt, kunnen jullie gezellig samen Spaans praten.
    Je hebt verborgen talent! Bij Willem II zoeken ze nog goede voetballers. Ik zou eens bellen! Ha, ha. Verder alles goed met ons. Volgende week is het carnaval. Jelle wil in Gilze carnaval vieren! Overloper! Wij houden het bij de Reeshof. Jij ook nog veel plezier daar.
    groetjes Frans, Inge, Jelle en Nienke

  • 03 Februari 2010 - 21:12

    Kim:

    Ik mis je ook! Al geshopt daar zag ik?!

  • 03 Februari 2010 - 21:15

    Kim Vd Boer:

    Heej lotte! Klinkt allemaal, wel geweldig,, jammer dat het soms minder gaat. maar komt goed meiske! Super vet van de roosjes.

    wat een leuke foto van het hangmatje ;)

    xxx

  • 03 Februari 2010 - 21:49

    Gwen:

    Hi Lot,
    Je verhalen klinken echt super!!
    Wat lief van die docent met die rozen.
    Ook fijn om te horen dat het goed gaat met je Spaans. Knap hoor, dat je in een Spaans land stage durft te gaan lopen. Petje af meis.
    Nu al geen zin in supervisie! Jij wel? Haha.
    xx gwen

  • 04 Februari 2010 - 06:14

    Karin & Jan:

    Hoi Lotte.

    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt. Mooie verhalen en prachtige foto's. Heel veel succes verder en veel plezier. we zullen je zeker blijven volgen. Wel een wereld van verschil hè. Jij in het warme Ecuador en omas in het "koude" Zweden. Maar zoals je kunt lezen heeft hij het ook goed naar zijn zin. Je hoort nog van ons

    Vele groetjes van ons en van Mart

  • 04 Februari 2010 - 06:15

    Jan:

    Moet natuurlijk Tomas zijn

  • 04 Februari 2010 - 10:16

    Ineke:

    Ha Lotte,
    Wat een leuke dingen maak je daar mee en wat een leuke foto's.Fijn dat de leraren dingen met jullie gaan doen zoals naar de markt en voetballen. Ik ben wel een beetje jaloers op de hangmat in de zon. Gelukkig is de sneeuw hier weg maar het blijft koud.

  • 04 Februari 2010 - 11:14

    Sangam:

    He lotte

    Gelukkig heb ik nu alle tijd om je reisverslagen bij te houden! verveel me te pleuris nu.

    Bedankt dat je even belde, vind ik erg lief.

    Zo te zien ga je het wel redden daar en daar ben ik blij om. Goed initiatief om je meer te richten op het leven daar dan de houvast te zoeken met het thuisfront. Heeft kim ook meer tijd voor school en mij. Ik zie alleen maar voordelen!

    Take care

  • 04 Februari 2010 - 16:59

    Thijs :

    Hola hermana menor!

    Habla Espanol?
    Met carnaval hoef je geen masker op te zetten... Gewoon op je beste Spaans zeggen dat je verkleed gaat als Nederlander! Goed dat je het naar je zin hebt! Het is tegenwoordig trouwens wel erg rustig in de Stedenbaan.... Mucho placer alli !!!


  • 04 Februari 2010 - 19:54

    Buurvrouw LENY:

    ik vindt het wel fijn om te horen dat er meer nederlandse meisjes zijn maar hier mis ik wel een kwebbelkous
    maar daar nemen we wel genoegen mee dat haal je straks weer maar in grapje veel sucses verder en groetjes van ons drieen

  • 04 Februari 2010 - 20:28

    Papa:

    Hé lotte,

    Gewoon doortrappen. De docenten niet sparen.
    Mooie kerk op de foto. En die meneer op de foto van Centro, is hij echt en hoe lang staat ie daar dan?

  • 04 Februari 2010 - 20:43

    Inez En Ton:

    Hoi Lotte,

    Begin je al een beetje te wennen.
    Heerlijk temperatuurtje daar. Je stage begint 17 febr., dan heb je het vast een stuk drukker. Geniet nu nog maar van de vrije tijd, al zal dat wel betrekkelijk zijn. Leuke mensen heb je al ontmoet.
    Het ga je goed

    groetjes

  • 04 Februari 2010 - 22:26

    Claudette & Vincent:

    Ola Lotte,

    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Het hoogtegevoel kunnen wij ons ook goed herinneren, veel water drinken en rustig aandoen.We lazen dat je naar Otavalo gaat. Wij zijn destijds naar een kleinere markt geweest, was ook erg leuk (weinig toeristen en vooral locals). Banos vonden wij ook erg leuk. Mooie mountainbike tochten en als ontbijt heerlijke banana pancakes
    En weet je of je nog naar Galapagos gaat. Wij zijn daar erg benieuwd naar. Heel veel plezier nog en blijf vooral schrijven, want we blijven erg benieuwd naar jouw verhalen.


  • 04 Februari 2010 - 22:38

    G+c:

    Hoi Lotte

    Wat een leuke verhalen en wat een heerlijk weer!! Kun je niet een beetje opsturen naar Hilvarenbeek, want we hebben het met de winter helemaal gehad.
    Veel liefs van ons

  • 05 Februari 2010 - 06:38

    Paul:

    Ha Lotte,

    Goed om te lezen dat alles (behoudens de vliegreis dan) daar naar wens gaat. Zou zo met je willen ruilen , lekker in het buitenland zitten. Ik zit hier weer opgesloten in een Nederlands ziekenhuis ;) haha. Maar wel erg leuk gelukkig.
    Ben benieuwd naar alle mooie dingen die je daar ongetwijfeld zult gaan zien.

    Groet, Paul

  • 05 Februari 2010 - 07:40

    SUAREZ:

    Eergiesteren tegen Roda gevoetbald eh. Wij 4-0 gewonnen eh, ikke 4x gescoord hebbe.

  • 05 Februari 2010 - 14:25

    Karin:

    He Lotte, fijn dat het goed met je gaat.
    Hartstikke mooie fotos heb je gemaakt.
    Ook leuk om zo over je belevenissen te lezen
    We blijven je volgen hoor, nu onze computer eindelijk weer gemaakt is.
    Ook leuk dat verschil tussen waar jij verblijft en waar Tomas is Geniet ze en groetjes

  • 05 Februari 2010 - 14:52

    Sabine:

    Hee Lotte,
    Nou je hebt er al leuke dagen op zitten zeg! Nog lekker fruit gegeten van de markt dat je nog niet kende? Het ziet e lekker uit zo een boekje lezen in je hangmat in de zon ;) En heb je gewonnen methet potje voetballen? niks aantrekken van die leraren hoor. Wel erg lief van die rozen zeg. Hoop dat je een beetje je plekje hebt gevonden nu.
    Dikke kus Sabine

  • 10 Februari 2010 - 12:34

    Diede:

    Heee Lotje!
    Ik lees je laatste verhaaltje nu pas..
    Wat een leuke foto's!
    Kan echt wel n beetje een indruk krijgen van hoe het daar is. En wat is zon zonnetje toch fijn.. pff.. nog zo'n 2 maanden hier?? haha guess what, hier is gewoon wéér opnieuw sneeuw gevallen. nu niet zooooveel maar toch, bleh!
    Hee, maar hoe was de markt daar in Otavalo? Veel van zulke dingen blijven doen, dan ga je het echte ecuadoriaanse leven lijden daar;)
    Ik hoop dat je niet al te veel verdrietige momentjes hebt.. genieten van alles wat er gebeurd!
    Ik wens je superveel succes toe met het begin van je stage vast en ik volg je.
    Dikke kus Diede

  • 10 Februari 2010 - 16:30

    Lobke:

    Hola

    Kun je niet wat van dat lekkere weer naar hier sturen, sturen wij de sneeuw naar jou heb je meteen weer water. :P Je hebt echt een verborgen talent ik zal wat clubs gaan bellen of je daar kunt gaan voetballen.

    groetjes van ons allemaal

    xxx Lobke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 21993

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juni 2010

Ecuador

Landen bezocht: