Stagebezoek, Otavalo, bios - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu Stagebezoek, Otavalo, bios - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lotte Appels - WaarBenJij.nu

Stagebezoek, Otavalo, bios

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Februari 2010 | Ecuador, Quito

Hoi hoi,

Allemaal super bedankt voor de lieve reacties!!!:D

Nou vorige week donderdag was het zover. Liek, Norbert en ik gingen naar Casa de la niñez...het was echt super...de kindjes die meteen op je af komen en je hand vastpakken die vragen aan je gaan stellen en zeggen dat je lang bent:D Zo lief allemaal...ze hebben op een van de locaties een speeltuin binnen echt zo leuk...Het is de bedoeling dat wij daar vooral activiteiten gaan opzetten en aandacht gaan besteden aan kinderen die agressief zijn...we worden op verschillende locaties ingezet. Woensdag beginnen we dus ben benieuwd;)

Zaterdag zijn we naar de markt in Otavalo geweest...eerst gingen we naar de dierenmarkt al om 6 uur in de ochtend gingen we de deur uit.
Die markt was echt niets voor mij allemaal zielige diertjes die in een zak werden doodgestikt bah:(...wel heb ik een super lief hondje gezien die ik zo mee wilde nemen...helaas gaat dat niet:(
Daarna zijn we naar de gewone markt geweest...het was zoeken naar lokale spullen maar toen ik die eenmaal had gevonden..
Hier werken ze met het principe afdingen en geloof me dat werkt verslavend...Gewoon volhouden en weglopen dan happen ze toe heb ik ontdekt en de meeste weten hoe drammerig ik kan zijn als ik iets echt wil;) komt hier mooi uit.
We zijn ook naar de magic tree geweest bij Otavalo...de taxichauffeur was er al 5 jr niet meer geweest zo populair is het hier:D...Het was een avontuur om er te komen..na 6x op en neer gereden te zijn en naar 20x de weg gevraagd te hebben kwamen we er...het goot dus was een ramp maar wel grappig!

Maandagavond zijn Nelleke, Sterre, Lieke en ik naar de bios geweest..was geen succes. De stoelen zaten voor geen meter en de film was onbegrijpelijk...wordt er weer chagerijnig van als ik eraan denk...Ik heb nog nooit zo´n wazige film gezien...

Gisteren hadden we onze laatste spaanse les op de taalschool. Daarna gingen we naar een opname van een tv show...asi somos...Wij moesten klappen enz...het was een grote ramp..ten eerste verstond ik er geen fluit van..er werd super veel opnieuw opgenomen en het duurde belachelijk lang..wat wel grappig was dat er een onderwerp over het verkeer ging en en dat een van die mensen zei ´dat de president van Nederland zelfs op de fiets naar zijn werk gaat´ Leuk dat men dat beeld heeft...Kim heb jij Balkenende weleens zien fietsen in Den Haag?;)
´S avonds hebben we pizza gegeten bij ons om de hoek en dat voor maar $1,90 dat is geen geld en lekker ook:D

Vandaag hadden Liek en ik een paar uur spaans van Mark..was fijn om ff wat op te frissen en wat dingen voor onze stage te leren...

Dit weekend is het hier carnaval, maar in Quito blijkt er niet veel te doen te zijn...daarom gaan Lieke en ik waarschijnlijk het weekend weg tot en met maandag...we hebben nu toch vrij duss..maar hoe en wat weten we nog niet..dat komt in mijn volgende verhaal;)

Liefs

PS: Ik heb hier gelukkig Nederlands eten haha..ze hebben super goedkope groente en heerlijk fruit..Het koken gaat me wat minder goed af..het al een keer vuur in de pan gehad tijdens het braden van hamburgers en heb tijdens het bakken van aardappelen het brandalarm af laten gaan..(het ligt wel meer aan de pannen en het kookstel dan aan mij hoor, want thuis gaat het wel altijd goed)


  • 10 Februari 2010 - 20:21

    Kim:

    ohh die zielige hondjes. Kun je deze niet kopen voor de kinderen waarmee je gaat werken. Kan een huisdier geen agressief gedrag verminderen.
    Weet je trouwens wel zeker dat je uiteindelijk echt bij de magic tree ben aangekomen? Of hebben ze gewoon maar wat aangewezen.
    Veel plezier dit weekend en succes met je stage. Je hoort nog van mijn reisplannen.
    Liefs Kim

  • 10 Februari 2010 - 20:39

    Kim Van Den Boer:

    heej lotje,

    whaa vetjes!!!

    balkenende op een fiets maak je hier denk ik neit meej :P hahaha

    xxx

  • 10 Februari 2010 - 21:47

    Mama:

    Hoi lotte,
    Wat een schattige kindjes. Hopelijk zijn ze op je stage straks ook zo.
    Ja en dan het lieve hondje. Heb je al een eigen kamer/flatje in Nederland, ha,ha
    Ben bebieuwd, wat die magische boom jullie allemaal nog gaat brengen?
    xxx mama

  • 11 Februari 2010 - 13:14

    Nina:

    leuk jurkje daar bij de magic tree dat je aan hebt!

  • 13 Februari 2010 - 01:09

    Babs:

    Hee Lotte!

    Klinkt goed allemaal:D Leuke foto's ook:). Zo te zijn hebben jullie het prima naar jullie zin, mooi zo!
    Liefss en veel plezierr! Ook voor Lieke ofcourse:)

    x

  • 15 Februari 2010 - 19:52

    Thijs:

    Hey Lotte!

    In de jungle staan veel grotere en mooiere bomen! Daar wil ik ook foto's van zien he!!! Veel succes en vooral veel plezier met werken vanaf woensdag!!!

    xjes


  • 17 Februari 2010 - 11:21

    Jaap:

    Neem je een nieuwe Joepie mee als je terugkomt?
    Hoe was je weekendje weg? Carnaval was erg leuk hier, daar nog iets van carnval meegekregen?
    Ik denk dat het koken wel aan jou ligt, thuis krijg je de aardappeltjes ook niet gaar ;)

    Groetjes
    Jaap

  • 05 April 2010 - 13:35

    Mabel:

    hey die markt is ook niets voor mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 21990

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 23 Juni 2010

Ecuador

Landen bezocht: